dinsdag 27 juli 2010

30. Nolan Ryan

 

30 juli 1993: een Motel6 kamer in Newark vlak bij San Francisco. De airco staat aan en ik kijk voor het eerst live een honkbalwedstrijd op de zender HBO.
Het blijkt een van de laatste wedstrijden van de legendarische pitcher Nolan Ryan te zijn. Hij wint die dag niet (De Texas Rangers verloren van de Oakland Athletics met 1-4) maar oogst alom respect. Ik had geen idee, vond het een leuke wedstrijd. Volgende ochtend een stukje in de plaatselijke krant, de San Francisco Chronicles (“A’s beat Ryan”). Dat heb ik toen uitgeknipt en kwam het knipseltje nog wel eens tegen en that's it.


In de krant las ik dat de Texas Rangers bijna failliet zijn. Een groep o.l.v. Nolan Ryan wil de club redden. Is dit dezelfde Nolan Ryan uit 1993? Ja! Inmiddels is hij gekozen als president van de Texas Rangers.
Gisteren speelden de Rangers toevallig weer tegen Oakland.
Tijdens de wedstrijd werd Ryan live geinterviewd. Heel gemakkelijk: headset op en praten. Dat is toch veel leuker dan de saaie vragen na afloop over wel of niet buitenspel of de grote Vier moeten spelen en meer van die clichés. Gaat ook een stuk makkelijker, geen interviewer nodig: alleen een headset en camera en laat de commentator maar vragen stellen.

 
Nolan Ryan speelde een record van 27 seizoenen in de MLB. Hij speelde voor New York Mets, California Angels, Houston Astros en de Texas Rangers. In 1999 werd hij opgenomen in de honkbal Hall of Fame. En die heb ik live zien spelen .... het is toch fantastisch mensen!

Overigens zijn de Texas Rangers al eens eerder gered. In 1989 kocht George "Double You" Bush samen met een paar vrienden de club voor een prikkie. Van de winst uit de verkoop, kan hij nu nog leven.
Misschien zijn de Texas Rangers een springplank voor iets hogers? Dus wie weet wordt Nolan Ryan ooit nog eens president van de USA? En die heb ik dan live zien spelen .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten