maandag 26 juli 2010

29. Ondertussen in Phoenix ....


Zondagavond ik surf wat rond en kom uit bij de MLB site. De Toronto Blue Jays hebben vanavond een mooie zege van 5-3 gehaald op de Detroit Tigers. De tweede in de serie. Ik zie op de site dat er nog flink een aantal wedstrijden in progress zijn. Ik klik op San Francisco tegen Phoenix.
Wat een geluk, bij the SF Giants speelt vanavond (all star) werper Tim Lincecum. Ik moet altijd een beetje lachen om hem. Vrolijke jongen (althans op TV) en hij gooit erg goed.

Het is licht bewolkt in Phoenix, 107⁰ Fahrenheit … 41⁰ Celcius. Lekker weer zo lijkt me en op grond van de stand zou San Francisco dit moeten winnen.

De wedstrijd is virtueel live te volgen via internet. Geweldig! Niet alleen de tussenstanden en de slagmensen etc in real time. Ook de pitches: wijd of slag, fastball of curveball en een kort beschrijving van iedere aangooi plus eventueel gevolg in het spel. Het is niet hetzelfde als op TV maar meer geschreven radioverslag. Net spannend genoeg om even te blijven hangen.

Na 8 innings is de stand 2-2. Als the Giants weer een inning niet scoren, wordt in de 9e inning Tim Lincecum vervangen door Sergio Romo. Hij krijgt 2 man op de honken maar gooit toch 3 uit. We gaan verlengen.
In de 10e verlenging een dubbele honkslag voor SF. 1 uit en 3e honk bezet. 1e en 3e honk bezet. … en gescoord: 3-2.

Ondertussen in Detroit wordt de tweede partij van de dag gespeeld. Het staat in de 5e inning nog 0-0. Dit is een inhaalwedstrijd. Ga ik zo na deze partij even heen.

Nu hoor ik u denken, nou en, lekker belangrijk. Maar het is toch geweldig dat het allemaal kan. Gewoon thuis met een bak chips en een biertje. Het is inmiddels 01:15 uur. In de USA is het uren vroeger maar wat maakt het uit. Ik heb morgen vrij.

San Francisco heeft gewonnen met 3-2 en het staat nu 2-0 voor de Blue Jays in Detroit.
Zo begint op ESPN nog Saint Louis (volgens mijn dochter mijn team) tegen Chicago Cubs. Een wedstrijd duurt een uurtje of drie. Ik hou het voor gezien. Lekker slapen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten