dinsdag 6 juli 2010

20. De jurkjes van Oranje

Nee hoor, ik ga het niet meer hebben over de veel besproken Bavariadress. Dit stukje gaat over de jurkjes van de prinsesjes. Gisteren was er een oh zo spontane fotoshoot. Hebben Amalia en Alexia eindelijk vakantie dan morgen ze niet buiten spelen. Nee, ze moeten op de foto met pa en ma.

Maar ik vraag me toch af door wie Maxima en WA zich vooraf laten adviseren over de kleding. Zijn trokken wat casual aan, maar hun kinderen werden gepresenteerd in eenzelfde jurkje. Wij hebben zelf drie dochters maar het komt niet bij ons op ze alle drie hetzelfde aan te trekken.

Waarom toch altijd alle drie dezelfde? Is het dan toch een soort werkkleding net als de stofjassen bij Albert Heijn? Is het de huisvlijt van Maxima (goed gelukt!) die al weken bezig was achter de naaimachine? Was het een aanbieding: drie voor de prijs van een of 3 halen en maar 2 betalen? Of is het gewoon bezuinigingsmaatregel en gaan de jurkjes nu gewoon over van Amalia naar Alexia en dan naar Ariane?
Geen idee.

Zijn het merkjurkjes van Esprit, Mexx of gewoon het Nederlandse HEMA of Zeeman? Ook dat weet ik niet. Maar dat is ook een mannentrekje. Ik denk namelijk wel dat er veel vrouwen zijn wel zo kunnen zien wat voor jurkjes het zijn (toch?).

Het valt me sowieso op dat vooral vrouwen zich aan de kleding van “Triple A’s” aan storen. Vanuit mannelijke hoek zie ik meer schouders opgehaald worden (ach ja ze moeten toch wat aan). Volgens mij maakt het ook niet uit wat de prinsesjes aan doen. Als ze met kleding van de Attitute zouden lopen of in een trainingspak dan was het ook niet goed geweest. Het was natuurlijk wel humor geweest als ze alle drie Bavariajurkje hadden aangehad. Verrek, nu hebben we het er toch weer over.

Maar genoeg over de kleding. Verder was de fotoshoot voor de mannen opgeleukt met een oranje vuvuzela en een paar ballen. Waar blijven de klachten over de geluidsoverlast en waarom geen echte Jabulani?

Daarbij, vindt WA ook niet dat Van Persie tegen Uruguay plaats moet maken voor Huntelaar? Ik had graag kritische vragen willen zien over spelen in een ruit, met de punt naar voren, doordekken en staffelen.
Maar helaas alleen een voorspelbaar: ,,Het begint langzaamaan te kriebelen'', zegt de prins. ,,De sfeer in het keurkorps van Bert van Marwijk is goed. Als het even tegenzit, kunnen we terugvechten.''

En tenslotte weten we dat de meiden morgen de wedstrijd niet mogen zien. Hij begint namelijk te laat: “De wedstrijd begint om half negen, dat is voor zulke kleine kinderen niet echt verantwoord.'' Hun ouders zijn er overigens ook niet, die zitten in het stadion. Het gezin gaat nog wel op vakantie (geheime plaats). Wellicht naar opa en oma in ArgentiniĆ«, want die hebben tijd zat.

Maar er zal toch wellicht een kleine “onder voorbehoud” gemaakt worden.

Als WE winnen moet "Prins Pils" er toch wel bij zijn, vind ik. Zijn moeder weet namelijk helemaal niets van voetbal. En dan na afloop weer zo’n mooie fotoshoot als in 1974.

Met hossende prinsen, prinsessen, spelers en hun vrouwen.
En het winnen van het WK Zwerkbal is natuurlijk een leuk afscheid voor Beatrix en Balkenende.


We zullen het zien volgende week dinsdag ….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten