woensdag 17 november 2010

64. Where it began …… Boston Red Sox

Deel I in de Red Sox Chronicles




Het MLB seizoen is afgelopen, the Giants hebben de World Series gewonnen.

Dit was mijn eerste seizoen MLB en ik doe volgend jaar zeker weer “mee”!
Zelden zo’n leuke volksport gezien, spannend maar nog trager dan een potje snooker tussen Griffiths en Thorburn in de Crusible.


Dit jaar hadden mijn dochter en ik lukraak een club uitgezocht. Mijn dochter werd fan van de Toronto Blue Jays, dat wilde ik ook maar die kon ik dus niet meer kiezen. Volgens haar moesten we allebei voor “vogels” zijn. Het werd daarom de St. Louis Cardinals.
Prima club, mooie traditie maar na een seizoen aanklooien, zal ik de Cardinals verlaten. No hard feelings hoor, maar ik switch naar de Boston Red Sox.

Where it began ...

De curse of the Bambino, de film the Perfect Catch en het mooie stadion Fenway Park, zorgen dat ik geen andere keuze heb.
Daarbij is het een club waarbij winnen niet vanzelfsprekend is. Het is geen Yankees, Lakers of Ajax! Nee het is meer een club in de traditie als Feyenoord, Celtic of FC Utrecht.
Redelijke spelers en af en toe een goed jaar.

Samen met de andere clubs van Boston: de Celtics (NBA), de Bruins (NHL) en de marathon op St. Patrick’s Day is Boston sowieso een leuke (sport)stad.


Bovendien is het de stad van the Boondock Saints.

I can't begin to knowin..

Ik wil me wel een beetje inlezen voor het komend seizoen. Daar heb ik dan nog een paar maanden voor. Want in de USA duurt een sportjaar ongeveer de helft van een jaar. Als de honkballers gestopt zijn, nemen de heren basketballers het over. Dit jaar wordt in de NBA een leuk seizoen, met Lakers als de te kloppen ploeg en de Miami Heat als de grote uitdager.
De finale van 2010 tussen de Lakers en de Celtics was een historische, doe er nog maar eentje, zou je zeggen.
Inlezen dus. Ik ga me verdiepen in de club, Red Sox, het stadion, Fenway Park, Wally the Green Monster, the Rivalry met de Yankees en de all the rest.

But then I know it's growin strong!

Er volgens dus nog een aantal stukjes over de Red Sox. Bovendien is er een nieuwe blog ontstaan waar foto’s van Red Sox Caps gepost worden op tal van locaties. Ga eens kijken.


Boston Red Sox Chronicles
II. Fenway Park so good so good so good
III. Tessie, you are the only only only
IV. A Merry merry merry Frickin' christmas
V. Donderdag 21 oktober 2004: 00:01 uur
VI. The Green Monster
VII. I'm Shipping up to Boston

Geen opmerkingen:

Een reactie posten